Søk i denne bloggen

12. mars 2016

Lørdag 12. mars 2016

I et tidligere innlegg skrev jeg at 4190702 hadde fått seg partner og at hormonene hadde overtatt styringen. Jeg skrev vel også at han var blitt en bølle som jagde alt og alle. Dette er nok riktig men for å vise at denne gråmåken også har sine bløte sider så filmet jeg dem i dag.




Sper på med et bilde av familien. 


De siste dagene har jeg sett flere gråmåker som har vært i kontakt med blå maling. Tipper at de har vært på en eller annen sorteringsanlegg for søppel, eller miljøstasjon som det heter nå for tiden. Det er vel ikke usannsynlig at de også har spist litt maling. Dette er ikke positivt for gråmåker - helle. JXC11 var en av disse. Den har litt på beina og litt på halsen. Ettersom denne er ringmerket så er det en mulighet til å følge med på hvor lenge malingen sitter i fjærdrakten. Om det har ført til skader hos fuglen kan vi bare anta.




Jeg skulle gjerne skrevet mer om forurensning og miljøskader hos fugler men kunnskapen om dette er ikke stor nok.


Bare så det er sagt, noen har matvett og noen har vett til å dele ut skikkelig kneippbrød.


Da ble det avslutting med et nebbilde i dag også. Gråmåke 3K?  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar