Søk i denne bloggen

23. februar 2015

Mandag 23. februar 2015

I dag ble det nesten en skandale. Speilrefleks / Systemkameraet (Canon 7D) virket ikke da jeg ankom Hovindammen i dag. Det er ikke så uvanlig at dette skjer når det er fuktig i luften. Kameraet må bare ligge i romtemperatur en stund så virker det igjen. Redningen ble det litt kompaktkameraet og gråmåker som ikke er så veldig skremte av seg.

Ingen nye gråmåker med ring i dag, men 5 gamle kjente. Disse er som regel ikke så skvetten av seg. Når de er riktig ivrig spiser de smuler mellom bena på meg. Nær grensen var ca 0,5 meter i dag. I mangel på spennende bilder har jeg heller lagt ut en liten filmsnut av når måkene spiser kattemat. 


For noen dager siden så landet det en svartbak på dammen. Den gang greide jeg å lese tallene og fikk tilbakemelding på at den er merket i indre Oslofjord i 1999, og ikke innrapportert før. Sannsynligvis var det samme svartbaken som var innom i dag også, men jeg greide ikke å se noen siffer på ringen med kompaktkameraet. Derfor blir det ingen innmeldinger til Stavanger museum, som er ringmerkingsentralen i Norge. 
 

Til slutt en liten film av når kråker og måker rydder opp etter meg. De er veldig effektive og overser sjelden en liten brød bit eller hva det måtte være .

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar