Søk i denne bloggen

6. februar 2015

Fredag 6. februar 2014

Dagens tur til Hovindammen var en fornøyelse, som vanlig. Gråmåkene er begynt å møte meg før kråkene. I dag tok det litt lengre tid ettersom jeg ikke hadde hatten på meg. Men de lettet fra takene og fulgte meg bort til den vanlige plassen.



Totalt leste jeg av 2 metallringer og 4 plastringer. 5 av disse var gamle kjent og en var nykommer. J872A var jeg med på å ringmerke i Fredrikstad i desember 2014. Kanskje er det litt skryt å si at jeg var med på å ringmerke denne men jeg var med på turen og stod mest for å kaste brødbiter i riktig retning. Gråmåken var den gang en 1K og fortsatt er den Kjønn (M) . Siden den gang er den blitt sett et par ganger i Østfold. Dette var måke nr 97 for denne sesongen med ring på foten. Får vel prøve å få til noe spesielt når nr 100 er registret. Kanskje blir det kake - til måkene.


Gråmåken på bildet er mer eller mindre en fast gjest på Hovindammen. Det kan se ut som om det skjer noe med nebbet, men ikke til det normale.


Typen på bilde over hadde et noe spesielt utseende. Helt hvit på hode og i nakken men svarte striper fra nebbet og bakover.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar