Søk i denne bloggen

23. januar 2015

Fredag 23. januar2014

 

Mulig at det er en en av våre nedarvede egenskaper, eller ikke, - men måker bryr seg ikke noe om de blir tråkket på. Når det deles ut kattemat så gjelder det å komme fort fram. En kamerat får tåle at man tilfeldig står på ryggen, neste gang er det omvendt.

To nye gråmåker med ring i dag. Nå har jeg passert 90 forskjellige måker med en eller annen ring. Det store spørsmålet er da om det blir kake når jeg passerer 100? Selvfølgelig er er det ikke kake til meg men til måkene. Eller burde jeg spandere kake på de som merker disse måkene. Her var det mye å tenke på.

Men tilbake til de to som ikke har vist seg fram på Hovindammen m/ring før. 

J8498 ble merket på havna i romjula som 1K, Kjønn (F) ,  Hvor den er klekket aner ikke jeg. Den har blitt sett litt her og der i Oslo siden det, men første gang på Hovindammen.


J8498 trives blant venner.



J7787 merket som 2K, Kjønn (F) , i januar 2014 i Moss. Altså er hun klekket sommeren 2013. Det er helt utrolig at den ikke har vært innom Hovindammen før da den er rapportert hele 16 ganger fra Langvann i  Lørenskog. Eller det kan den selvfølgelig har vært, men ingen har rapportert den inn før. Flink måke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar