Søk i denne bloggen

14. november 2014

Fredag 14. november

Værmeldingen for Oslo sa at det skulle bli vått og mørkt i dag. Det stemte helt perfekt. Måkene var ikke veldig ivrig på tross at jeg serverte brød og Cornflakes. Men da jeg gikk min vei kom de fleste ned fra takene og ryddet opp etter meg. Flinke måker. Totalt ble det avlesing av 3 fargeringer og en metallring. 

Gråmåken med bare metallring 4275139 er merket i Østfold i sommer og den har jeg sett både her på Hovindammen og på Østensjøvannet. Tror nesten den hadde blitt vakker med en fargering på andre beinet.


J8667 har vært her før. Flere ganger før. Flere ganger faktisk. Kanskje den har tenkt å bli fast gjest.


J7885 har ingen rapportert her før.Merket i Moss i august 2013 som 1K i august 2013. Denne har vært en del i Askim nå i høst.


J8316 har heller ikke vært sett her før. Klekket og merket i Bærum i år. Har vært sett i Askim og Lørenskog nå i høst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar