Søk i denne bloggen

27. januar 2015

Tirsdag 27. januar 2015

Været har i dag vært helt perfekt for mating og fotografering av måker på Hovindammen. Men desverre er jeg helt forhindret fra slike flotte opplevelser. Denne uken er jeg mer eller mindre tjoret fast til et skrivbord.

Før helga leste jeg av en Svensk metall ring som satt på foten til en gråmåke. 90A91288. I dag fikk jeg tilbakemelding fra ringmerkingssentralen. Gråmåken var merket som unge i begynnelsen av juni 2014, i Ytter-Åhällan, Norrmjöle, Västerbotten, Sweden. For oss som ikke er så lokalkjent så er det der den røde markeringen med den blå streken rundt er å se på kartet (oppe til høyre).


Flink måke. Kun 640 KM i rett luftlinje. Jeg er veldig sikker på at den ikke har flydd rett til Hovindammen, men hvor den har vært vet jeg ikke. Vet ikke hvor den er nå, men lykke til.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar